to i ja sie dołączam więc jesli Artek nas powiezie to my z Kiniem i kto tam jeszcze będzie chętny przechylimy pare browarków! do zobaczenia potem!
[O1] Jak wyczyścić klimę preparatem WURTH saBesto...?
Zwiń
X
-
[O1] Jak wyczyścić klimę preparatem WURTH saBesto...?
Przepraszam, wiem, że niedawno był podobny temat, nawet dość dokładnie go przeczytałem i dzięki niemu poznałem jeden z preparatów do samodzielnego czyszczenia klimy, ale... nie mogę go teraz odnaleźć. Dlatego zakładam nowy temat...
Zostałem właśnie "uszczęśliwiony" preparatem WURTH saBesto. Na opakowaniu instrukcji obsługi jest jedynie lakoniczna informacja o tym, aby na wyłączonym układzie klimatyzacji wprowadzić sondę z preparatem do przewodu odwodniającego skraplacz i przez 30 sekund rozpylać preparat... i to wszystko... I teraz mam pytanie:
1. w którym miejscu w O1 jest ujście wody ze skraplacza?
2. czy po psiknięciu należy uruchomić klimatyzację i jeśli tak, to na jak długo i po jakim czasie od wprowadzenia preparatu? I czy wtedy nalezy właczyć obieg zamknięty powietrza?
3. czy psiuknąć ten preparat gdzieś jeszcze (filtr p-pyłkowy, kanały, itp.)?
Czy ktoś ma doświadczenie z tym WURTH saBesto? To taki śuwax: http://www.autokosmetyki.pl/w%C4%82%...jaca,p793.html
-
-
Agamek12, ale w tym temacie chodziło o OII i kiepski dostęp do parownika. W OI jest chyba dużo lepiej, bo parownik jest gdzieś bardziej "na wierzchu" ( też był taki temat o OI i nawet były ładne fotki ). Co do użycia Wurth-a to trzeba popsikać ładnie cały parownik tym preparatem ( ma postać cieczy a nie pianki, więc ładnie penetruje, ale szybko spływa ) poczekać kilka minut potem powtórzyć psikanie, ale już z włączonym nawiewem, żeby "przepaliło" też trochę kanały nawiewów. A no i starać się nie wdychać za bardzo, bo to izopropyl także średnio zdrowy do "inhalacji"...
EDIT
TUTAJ masz fotkę parownika w OI.
A temat który Ci "umknął" to pewnie TENJest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002TUTAJ masz fotkę parownika w OI.
EDIT: zaraz, ten skraplacz jest obudowany? Wystarczy więc ściagnąć z niego obudowę, opsikać i będzie to samo, co przy wprowadzniu sondy od spodu?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Agamek12Zamieszczone przez kowal 2002TUTAJ masz fotkę parownika w OI.
EDIT: zaraz, ten skraplacz jest obudowany? Wystarczy więc ściagnąć z niego obudowę, opsikać i będzie to samo, co przy wprowadzniu sondy od spodu?
Jakby było napisane na puszcze: Do zastosowania preparatu trzeba zdemontować schowek, silnik dmuchawy itd", to 95% ludzi by tego nie kupiła, a tak wygląda na metodę bezinwazyjną, coś al'a psikaj pianką do otworów nawiewów :diabelski_usmiech , całkowity bezsens...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Agamek12Rozumiem, że wprowadzenie sondy od strony filtra p-pyłkowego nie będzie skuteczne?Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Agamek12, Ja kupuje dwie puszki tego środka i wszystko wylewam na na klimę po zdjęciu schowka i silnika dmuchawy. Zabieg 20 minut. 5 Śrubek trzyma schowek 2 pod spodem silnik dmuchawy i dwie wtyczki trzeba wypiąćNie kombinuj inaczej bo tylko wywalisz kasę w błoto bo środek drogi i mało go w tej puszeczce :|
.
Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł"k
Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów
Komentarz
-
-
Agamek12, To jak masz tylko jeden to dawaj tak jak ci napisałem . Przerabiałem już wszystkie metody i ta jest najskuteczniejsza.
Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł"k
Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów
Komentarz
-
-
No dobra, zadanie wykonane... Cała robota (zdjęcie schowka, silnika, pryśnięcie, załozenie silniczna i schowka) trwała tyle, że na całą robotę wystarczyło jedno niecałe piwo Okocim (drugie poszło na czas włączenia silnika/klimy) celem przewiania smrodu...
Spodziewałem się, że parownik będzie brudny, a on był czysty jak dziewica... Tak jest zawsze, czy tez niepotrzebnie zużyłem (prawie) cały preparat?
PS: osiągnąłem dziś po około 20 minutach jazdy temperaturę na kratkach około 5,5stC i wilgotność 20% - dobrze?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002Zamieszczone przez Agamek12Rozumiem, że wprowadzenie sondy od strony filtra p-pyłkowego nie będzie skuteczne?
Jaki sens ma demontaż schowka, skoro można prościej i to przy okazji wymiany filtra?
Komentarz
-
-
Agamek12, On jest czysty na oko a grzybki są malutkie..
Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł"k
Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez romman... Przecież nawet tutaj chyba widziałem manual, żeby dobrać się od strony filtra p.pyłkowego. Sam tak robiłem. Wprowadziłem rurkę przez dmuchawę do parownika i wywaliłem tam cały preparat. wyleciał dołem i nic już nie śmierdzi.
Jaki sens ma demontaż schowka, skoro można prościej i to przy okazji wymiany filtra?
Nie twierdzę, że nie da się wprowadzić rurki pomiędzy/obok łopatek wentylatora tak, że końcówka znajdzie się w pobliżu parownika, ale gwarantuje Ci, że w ten sposób nie spryskasz go całego, bo nie masz praktycznie żadnej kontroli nad kierunkiem ani miejscem "oprysku". Jak wyciągniesz schowek i wentylator to masz bezpośredni dostęp do całej powierzchni parownika, więc można go wtedy dokładniej oczyścić.
Jak widać z przykładu kolegi Agamek12 rozbiórka to raptem 1 okocimoroboczogodzina ( robił to pierwszy raz ) także myślę, że warto :twisted: ...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002rozbiórka to raptem 1 okocimoroboczogodzina
Nieskromnie powiem, że czas potrzebny na wyjęcie i włożenie z powrotem filtra p-pyłkowego wcale nie jest krótszy, niż demontaż schowka i silnika dmuchawy z ponownym montażem tychże (używając wkrętarki - ręczne kręcenie zwiększy potrzebny czas o około 3min20sek). A do tego znacząco mniejsze jest ryzyko skaleczenia dłoni lub połamania jakiejś części.
Komentarz
-
-
Agamek12, Oczywiście po zabiegu dobrzej jest wymienić filtr pyłkowy oraz usunąć brudy wokół tegoż filtra ( podszybie ) , bo filtr bierze powietrze także i z tamtej przestrzeni. Co ciekawe przy nieszczelnym podszybiu lubi tam gnić różny syf drogowy wiec dobrze jest popracować nad rozbiórka obudowy filtra i dobrze oczyścić przestrzeń wokół niego. A wisienką na torcie jest ozonowanie całego samochodu masz wtedy pewność że wszystkie syfy do których nie dotarł płyn płuczący (wurth) są załatwione.
Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł"k
Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Agamek12Spodziewałem się, że parownik będzie brudny, a on był czysty jak dziewica... Tak jest zawsze, czy tez niepotrzebnie zużyłem (prawie) cały preparat?
PS: osiągnąłem dziś po około 20 minutach jazdy temperaturę na kratkach około 5,5stC i wilgotność 20% - dobrze?
trochę długo dochodziłeś do tych 5 st C , ale zależy to także od temp. na zewnątrz :idea:
Komentarz
-
Komentarz